Postzegelvereniging De Fivel

Opgericht in 1946 , op 1 november om precies te zijn, en goedgekeurd bij Koninklijk Besluit van 20 januari 1948. De officiële naam luidt “ Philatelistenvereniging De Fivel “.

Het is voor het huidige bestuur moeilijk te achterhalen hoe de levensloop van de vereniging eruit ziet. De oudere leden onder ons zullen zich ongetwijfeld nog een aantal bijzondere gebeurtenissen weten te herinneren.

Zoals zovele verzamelaarsverenigingen, postzegels , munten , sigarenbanden ect., heeft ook onze vereniging het moeilijk voor wat betreft het aantal leden. Langzaam treedt toch een zekere vergrijzing op. De aanwas van nieuwe leden verloopt moeizaam. Vooral de jeugdige verzamelaar is moeilijk te vinden.

Het enthousiasme van de huidige leden is er echter niet minder om.

Op de goed bezochte ruilavonden heerst een goede sfeer en wordt er levendig geruild, geruild, gekocht en verkocht. Elke 2e maandag van de maand (behalve de zomermaanden) komen we bij elkaar (zie voor meer informatie agenda).

ASWA Postzegelbeurs

Deze beurs werd tot onze spijt geannuleerd door Corona en daarna door het wegvallen van de locatie. Het niet meer beschikbaar zijn van het Aswa gebouw en ons ledenbestand, hebben ertoe geleid dat het organiseren van dit evenement komt te vervallen. Helaas maar wel een realistische conclusie.

Jubileum

Zoals reeds eerder gemeld is de Fivel opgericht in 1946 en dat wil zeggen dat 2021 een jubileumjaar is. De Fivel 75 jaar!

Mede door Corona is het gehele voorbereidingstraject in duigen gevallen. Concrete plannen waren door alle beperkingen moeilijk te maken. Ook welke richting we met de viering van het jubileum op wilden was onduidelijk. In coronatijd is onderling contact en overleg toch moeizaam gebleken.

Flupke & Flip