Huishoudelijk Reglement

1.Algemene bepalingen

artikel1.1

De statuten en reglementen van de vereniging zijn voor iedereen beschikbaar op de website en worden alleen op schrift uitgereikt als het betreffende lid daartoe een verzoek doet aan de secretaris.

artikel 1.2

Leden van wie de , bij de vereniging geregistreerde persoonlijke gegevens wijzigen , dienen dit te melden bij de vereniging. Dit kan per post aan het correspondentie adres AE-weg 30 ,9946 RL Woldendorp of per e-mail :postzegelverenigingdefivel@gmail.com 

artikel 1.3

Betaling van de contributie kan geschieden via overschrijving dan wel contant. Een contributiejaar loopt van 1 januari tot 31 december. Leden dienen ervoor zorg te dragen dat hun contributie voor 1 april van het betreffende contributiejaar is overgemaakt op de bankrekening van de vereniging . Leden die hun contributie niet op tijd betalen worden eenmalig gemaand tot betaling. Indien binnen 14 kalenderdagen na deze aanmaning nog niet is betaald , dan kan ontzetting uit het lidmaatschap volgen , met de wettelijke betalingsverplichting van de achterstallige contributie (plus kosten)

2.Bestuur

artikel 2.1

Wanneer een bestuurslid wil bedanken voor zijn /haar functie , moet zij dat schriftelijk aan de secretaris kenbaar maken . De secretaris doet dat in dit geval bij de voorzitter .

artikel 2.2

De voorzitter is het gezicht van de vereniging en onderhoudt de interne en externe contacten . Hij/zij draagt zorg voor een goede overlegstructuur en een zorgvuldig leden beleid.

artikel 2.3

De secretaris is de schrijver van het bestuur en dus van de vereniging . Hij/zij heeft tot taak het bijhouden van het archief en het tijdig uitschrijven van bestuurs-en algemene ledenvergadering alsmede het maken van de notulen daarvan. De secretaris brengt alle ingekomen stukken in ter behandeling. Tevens verzorgt de secretaris een jaarverslag.

artikel 2.4

De penningmeester draagt zorg voor het financieel beheer, het innen en betalen van verschuldigde bedragen. Jaarlijks verzorgt de penningmeester een financieel jaarverslag .

artikel 2.5

Het bestuur stelt tarieven vast. Deze tarieven worden na vaststelling in de eerstvolgende algemene ledenvergadering ter instemming voorgelegd aan de leden.

artikel 2.6

Bestuursvergaderingen worden zo dikwijls gehouden als door een der bestuursleden wenselijk wordt geacht. De secretaris nodigt alle overige bestuursleden uit en informeert hen over tijd en locatie .

3.Algemene Ledenvergadering 

artikel 3.1

De secretaris draagt zorg voor de aanwezigheid van een presentatielijst voor stemrechtigde leden.

artikel 3.2

De algemene ledenvergadering wordt eenmaal per jaar gehouden om het afgelopen kalenderjaar af te sluiten , de begroting en de daaraan gekoppelde contributie voor het volgend jaar vast te stellen.

artikel 3.3

In voorkomende gevallen kan het bestuur extra algemene ledenvergaderingen uitschrijven teneinde bepaalde zaken aan de leden voor te leggen.

artikel 3.4

Indien een schriftelijke stemming gewenst/vereist is , zal het bestuur een tijdelijke stemcommissie benoemen. Deze zal bestaan uit de secretaris en tenminste twee leden. De commissie stelt de uitslag van de stemming vast.

4.Overige functies

artikel 4.1

De kascommissie wordt gekozen tijdens de algemene ledenvergadering en bestaat uit twee leden. Tevens wordt er een reservelid benoemt. De kascommissie heeft als taak het financieel jaarverslag van de penningmeester te controleren en hiervan verslag te doen op de algemene ledenvergadering .

artikel 4.2

Het bestuur kan voor de uitvoering van noodzakelijke taken functionarissen benoemen en ontslaan. Deze functionarissen zijn verantwoording schuldig aan het bestuur. We kunnen hierbij denken aan :

#ledenadministratie

#beheerder website

#verzorgen drukwerk ect

5.Slotbepalingen

artikel 5.1

In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet , beslist het bestuur.

artikel 5.2

Het huishoudelijk reglement wordt vastgesteld door de algemene ledenvergadering 

 

 

 

 

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb